کد مطلب:95601 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:112

خطبه 104-صفات پیامبر












[صفحه 240]

بركات اسلام در دوره جاهلیت خداوند، پیامبر (ص) را زمانی به رسالت برگزید و برای ارشاد مردم فرستاد كه محیط تاریك از جهالت و سرشار از خیانت و جنایت بود. خدای متعالی می خواست كه رسول او شاهد بر ملت و بشیر بر نیكوكاران و نیز تبه كاران باشد. او از كودكی تا پیری، پاكترین پاكان و بهترین و برترین و كریمترین مردم روی زمین بود او منبع باران رحمت الهی بود. ای بنی امیه، شما هرگز قادر نبوده اید از این چشمه رحمت سیراب شوید. هرگز نتوانسته اید از منابع خیر و سعادت دنیا بهره ای بگیرید. شما از حلال دست شستید و به حرام چنگ كشیدید ولی خداوند بزرگ این گمراهی شما را به بركت وجود پیامبر اكرم (ص) به نور هدایت روشن كرد. به خدا سوگند، این دنیای فریبنده شما كوتاه، محدود و موقتی و در حال زوال است. دستهای شما باز و شمشیرهای شما بر مردم مسلط و غالب است. اما بدانید كه خون معصوم، خونخواهی دارد كه روزی دست انتقام از آستین بیرون می كشد، هر حقی طالبی و صاحبی دارد و همین صاحبان حق، انتقام خون ما را بازخواهند گرفت. ای بنی امیه شما كه مغرور به حكومت دنیایی خود هستید به زودی درمی یابید كه دنیا كوتاه و بی دوام است. حكومت شما را از شما

بازمی ستاند و به دیگری می بخشد و چه بسا كه در خانه دشمنان شما قرار دهد و همانها از شما انتقام می گیرند و شما را به دوزخ می سپارند.

[صفحه 240]

آگاه باشید كه بیناترین و هوشیارترین مردم كسی است كه در كار خیر كوشا باشد و دنیا را به چشم حقیقت بنگرد و آگاه ترین مردم كسی است كه سخن حق را پذیرا باشد و نصیحت و پند را به گوش جان گیرد.


صفحه 240، 240.